Det enkla svaret är att det ska vara tryggt och säkert både för er hund och vår personal, alla ska trivas tillsammans.
Var 100% ärliga från start det är så mycket enklare för oss att få en rättvis bild av er hund.
Hur långtid som behövs är individuellt, vi gör upp en plan tillsammans.
Om din hund passar in i något av nedanstående kräver vi inskolning innan ni kan boka en längre vistelse hos oss:
Hanteringsproblem tex med “bitrisk”. (är problemen stora tar vi inte emot alls)
Hund av boskapsvaktande ras och därmed skall vara reserverade och skarpa mot främlingar och svåra att hantera i nya miljöer. (Behöver bygga tillit till oss)
Linder din hund av separationsångest, så krävs det först en hel del träning hemma.
Men vår erfarenhet visar tyvärr ofta att det fungerar dåligt. Även om det finns andra hundar runtomkring, så vill dessa hundar att vi skall vara inne hos dem hela dygnet, men det fungerar givetvis inte, alla behöver få vår uppmärksamhet.
När man tränat hårt med detta hemma så rekommenderar vi många korta pass med inskolning om man ens skall fundera på en längre vistelse hos oss. men detta är ändå ingen garanti för att de kommer fungera.
ETT STORT TIPS!
om er hund lider av mildare separationsångest,
tex lätt blir orolig när den känner på sig att något ska hända, så är det oftast lugnare för hunden att åka till oss dagen innan ni börjar packa ihop inför en resa.
För allas bästa, 100% ärlighet från båda håll kommer vi långt på!
Följande gäller för grundvaccination DHPPI:
Hund under ett (1) års ålder:
Ska vara vaccinerad vid lägst tio (10) veckors ålder.
(Normala är 8v och 12-13veckor vilket är OK)
Hund över ett (1) års ålder:
Ska vara vaccinerad vid lägst tio (10) månaders
ålder och inte vara utförd för mer än tre (3) år sedan.
Förstagångsvaccination ska vara gjord minst fjorton (14) dagar före inbokad vistelse.
(Om hunden inte utfört någon vaccinering alls tidigare)
Kennelhosta vaccinering (KC eller PI)
ska uppdateras 1 gång per år.
(Har hunden en uppdaterad DHPPI så ingår PI i denna, men det får max vara tagen för 1år sedan.)
Vad är Kennelhosta?
Det är ett samlingsnamn av smittämnen, bakterier och/eller virus, som var för sig eller tillsammans orsakar luftvägsinfektion hos hund.
Den kan orsakas av flera olika sorters smittämnen, de vanligaste är hundens parainfluensavirus typ-2 och hundens respiratoriska coronavirus.
Om min hund haft kennelhosta?
En hund med kennelhosta eller misstänkt kennelhosta bör inte träffa andra hundar, då kennelhosta är en väldigt smittsam sjukdom.
MINST 14dagars karenstid från sista symtom, innan hunden får vara hos oss.
En vaccinerad hund kan fortfarande drabbas av kennelhosta, men får i regel lindrigare symtom, så var uppmärksam på symtomen på er hund!
Sedan skickas fakturan ut 60dagar innan boknings datum med förfallodag 30dagar före boknings datum.
Direkt i anslutning till er bokning, vi skickar en faktura som ska betalas in samma dag med swish.
* Vid sista minuten bokning menas, mindre än 30dagar till önskad inlämning.
Samma regler för både Högsäsong/lågsäsong:
1. Avbokning senast 20dagar före vistelse datum återbetalas 75%
2. Avbokning senast 14dagar före vistelse datum återbetalas 50%
3. Senare avbokning återbetalas ej.
Avbokningar tas endas emot skriftligen via e-post eller enklast via formuläret ni hittar här under så får vi rätt uppgifter direkt.
Via denna länk kommer ni till vårt boknings formulär,
där ni kan skicka en ansökan om önskat datum/tider, vi återkommer så snart vi kan via e-post från info@kallhagens.se så kontrollera även er skräppost.
Om er hund har sönder boxen eller hundgaller mm under sin vistelse är det vi som avgör om boxen är säker inför nästa hund.
Alla boxar/gårdar slut besiktas mellan varje hund, där vi kontrollerar inomhus miljön och ute miljö.
NI kan bli debiterade för skada/skadegörelse på boxen om vi anser att boxen måste lagas innan nästa hund kan vara i den. (enligt punkt 7.2 i avtalet)
Grund avgiften startar alltid på 500kr, sen tillkommer kostnaden för material beroende på skadans omfattning.
Vi kontrollerar
Vi kontrollerar
För er hunds säkerhet!
Informationen som ni ser i Bilaga 1 i ert avtal skall hållas uppdaterad under avtals året, det är alltså viktigt att ni mejlar in förändringar i denna under årets gång. för att vi ska kunna tillgodose er hunds behov på bästa sätt.
Ibland blir det inte alltid som planerat, via detta formulär kan ni enkelt avboka er vistelse:
Det är viktigt att ni läser våra nyhetsbrev som skickas ut till inskrivna hundar, här delger vi viktigt information, tex rutiner som kan ändras under året, eller prisjusteringar, smittskyddsläge mm.
Vi informerar även när det börjar bli fullbelagt om man tänkt boka vistelse en viss period under året.
Fyll i inskrivnings formuläret nedan.
Alla uppgifter måste fyllas i korrekt direkt, annars hanteras inte ert ärende.
Läs noga på varje fråga.
varje hund måste ha en egen inskrivning.
Länken nedan tar er till inskrivningen.
För att skriva in er hund/hundar har vi tyvärr blivit tvungna att ta ut en inskrivningsavgift på 100kr per år för nya hundar, första gången ni skriver in er hund.
(Års förnyelse för hundar inskrivna 2024 kostar 50kr)
Avgiften betalas till swish:
123 057 3717
märk med hundens namn.
(kvitto kommer sedan på sms)
Ni kommer nu få ett avtal via e-post från en tjänst som heter Zigned, det är viktigt att ni läser igenom hela avtalet och sedan signerar med bankid.
Vid flera hundar ligger deras avtal som separata bilagor, ni ser dessa uppe till vänster, läs dessa innan ni signerar.
När avtalet är signerat så har er hund fått sitt boknings nummer och vi kan boka in efter era önskemål.
Kan bokas udda veckor mellan klockan 9.00-11.00 eller 14.30-16.00
(obs EM är endast under förutsättningen att det är ljust ute, ej vinter tid)
Kostnad 250kr för 1.5 timme.
Kan bokas endast jämna helger mellan klockan 10.00-12.00
Kostnad 320kr för 1.5 timme.
Ni kan självklart komma förbi på ett besök hos oss innan!
Detta måste dock förbokas, så vi har tid att ta emot er.
(mellan 9.00-16.00 vardagar)
Då avsätter vi 10-15min då vi visar er runt utan hund, och vi hälsar en snabbis på hunden utomhus.
Detta är gratis och så klart ingen garanti för att er hund kommer kunna vara hos oss, är ni minsta osäkra är det alt 1 eller 2 som gäller.
Hur går en inskolning till?
Alt 1 och Alt 2 går till som följande:
Hunden lämnas över till personalen på angiven tid, husse/matte åker i väg en sväng och kommer tillbaka på tiden ni får av personalen vid lämning.
Så vi kan bekanta oss med hunden, tar en promenad, kollar in den platsen hunden ska bo på, testar lämna hunden i sitt rum, visar hur den ska göra för att komma ut i luckan till hundgården osv.
Dessa moment görs utan husse och matte för att vi vill få det att likna en vanlig inlämning på så sätt ser vi hur hunden reagerar.
Märker vi redan när ni kommer att hunden inte alls är bekväm med detta upplägg så ändrar vi om då.
Sen när husse/matte kommer tillbaka visar vi runt överallt och svarar på eventuella frågor och funderingar.
Det är viktigt att husse och matte inte signalerar oro, hunden känner av detta direkt!
Här listar vi extra kostnader som kan tillkomma
Vi tar ej emot hund som är sjuk/skadad där tratt hantering eller ögon behandling förekommer.
Eller större såromläggning krävs.
men beroende på scenariot som då ska godkännas av oss i god tid innan ni kommer med hunden, tillkommer 250kr per dag för ovanstående
Kloklipp i samband med vistelse: + 100kr.
Viktkontroll i samband med vistelse: gratis
Extra Lunch utfodring: 25kr
(3 måltider per dag ingår i grundavgiften)
För er och hundens säkerhet är det viktigt att ni dokumenterar er hunds löptider och meddelar oss så vi kan vara observanta på ev sjukdoms problem som kan uppstå kopplat till löp.
Löptik får i huvudregel ej vistas hos oss,
Undantag kan beviljas, beroende på beläggningen av andra hundar.
Detta beslutas i varje enskilt fall efter dialog med kund.
Vid utebliven betalning av bokad vistelse som ej avbokats tar vi ut en avgift på: 350kr.
(enligt punkt 9.9 i avtalet)
om ni måste boka in/ut tid som inte passar inom våra fasta tider tillkommer: 300kr vardag, 500kr helg.
Och måste godkännas av oss i samband med bokning.
Båda parter har ingått detta avtal och godkänt att förhålla oss till detta.
Vi svarar i telefon under
dagtid vardagar 10.00-16.00 i mån av tid.
Svarar vi inte så skicka ett sms med vad det gäller så återkommer vi så snart vi kan.
Gäller det boknings förfrågan så hänvisar vi oavkortat till boknings förfrågan via hemsidan.
Vill ni komma och handla i butiken, skicka ett sms med önskad tid/dag ni vill komma så återkommer vi så snabbt vi kan.
Tele: 072-222 89 83
Vi läser av vår e-post i regel 3 gånger per dag.
(även boknings förfrågningar)
Frukost/lunch/kvällen.
Ni kan vara trygga med att vi svarar så snart vi kan.
Kontrollera ser skräppost om ni ej fått svar.
Vi svarar alltid från: info@kallhagens.se